Certina DS Podium w wersji ze stoperem i mechanizmem o naciągu automatycznym sprężyny napędowej to był mój pierwszy „poważny” zegarek. Kupowałem go odczuwając duże emocje, a podobał mi się niesamowicie. Była to wersja z przepiękną tarczą w kolorze czekoladowym. To też sprawiło, że już na zawsze Certina będzie jedną z moich ulubionych marek.
Kolekcja modeli z serii DS Podium to w ramach oferty Certiny udany balans między cechami sportowego zegarka, wytrzymałego i odpornego, jak każda Certina, dzięki systemowi DS, a cechami związanymi z elegancją i klasyką, które ten sportowy charakter nieco łagodzą. Mimo, że zegarek jest wyrazisty, dynamiczny, wciąż sportowy oraz jest wierny wzorom i stylowi jaki towarzyszy tej kolekcji od początku jej istnienia, to jednak z czasem wprowadzane są modyfikacje i udoskonalenia. Mają one na celu odświeżenie cenionego designu i dążenie do oferowania coraz atrakcyjniejszego produktu dla użytkowników.
Zegarek do codziennego użytku
Model DS Podium Chrono Automatic jest klasycznym zegarkiem o sportowym charakterze, doskonale oddającym ducha marki Certina. To zegarek przeznaczony do codziennego użytku, nie przynoszący ujmy w żadnej sytuacji.
W swoim nowym wcieleniu wzbogaca on kolekcję DS Podium o wersje z wprowadzonymi zmianami, które mają zapewnić mu wizerunek zegarka bardzo nowoczesnego. To nie jest rewolucja stylistyczna, a odświeżenie cenionej kolekcji.
Koperta prezentowanego modelu jest duża - ma 44 mm średnicy oraz 14,8 mm grubości. Wykonana została oczywiście ze stali szlachetnej. Jej wzór i kształt został zachowany, jest taki jaki znamy od lat. Ma okrągły kształt przypominający krążek, z nałożoną lunetą o trzech płaszczyznach i prostopadle wyprowadzone uszy, także o znanym kształcie, które zwężają się przy zaokrąglonych końcach. Ich rozstaw to nieco nietypowe 21 mm. Poza spodem koperty i lunetą, które są polerowane na wysoki połysk, pozostałe powierzchnie są szczotkowane.
Na wspomnianej lunecie wygrawerowana jest skala tachometru. Z boku koperty, po prawej stronie, mamy dostęp do „centrum sterowania” zegarkiem, czyli koronki oraz przycisków do obsługi funkcji stopera, w który model ten jest wyposażony.
To wygodna, spora koronka z obu stron osłonięta szczotkowanymi wypustkami, za którymi także po obu stronach są charakterystyczne, polerowane przyciski z grzybkowatymi zakończeniami. Górny pusher tradycyjnie służy do uruchamiania i zatrzymywania stopera, a dolny do resetowania jego wskazań. Dzięki sporej średnicy koperty, zegarek ma bardzo dobre proporcje, a krótkie dość uszy powodują, że jest duża szansa, na to, iż nie tylko osoby mające szeroki nadgarstek będą mogły wygodnie go użytkować.
Zależnie od wersji, zegarek możemy wybrać na skórzanym pasku o fakturze skóry krokodyla zapinanym na klamrę typu motylkowego, lub na stalowej bransolecie o trójrzędowej konstrukcji z polerowanym rzędem ogniw środkowych i szczotkowanymi bocznymi.
Trzy wersje kolorystyczne tarczy
Tarcza nowego zegarka Certina DS Podium Chrono Automatic jest zaprojektowana atrakcyjnie. Mamy do wyboru wersje w kolorze: czarnym, srebrzystym i szarym. Dwie ostatnie wersje mają wykończenie w postaci szlifu słonecznego.
Czarna tarcza jest matowa i zestawiona ze srebrzystymi indeksami i wskazówkami, które miłośnicy modelu skojarzą natychmiast, bo tutaj również mamy do czynienia z ewolucją a nie rewolucją. Tarcze srebrzysta i szara mają te elementy w kolorze złocistym i oferowane są na skórzanych paskach w kolorze brązowym.
Na tarczy widać bardzo dobrze rozszerzające się wskazówki czasu głównego wypełnione w dużej części masą luminescencyjną. Także za każdym z dwupłaszczyznowych, nakładanych indeksów godzinowych, oraz na pierścieniu dystansowym umieszczona jest kropka wykonana z masy świecącej. Poza wskazaniem czasu na tarczy uwypuklono dwie dodatkowe tarcze stopera. Maja one obramowanie i powierzchnie wykończona giloszowaniem na wzór płyty winylowej. Dolna wskazuje upływające godziny do 6, a górna minuty do 30.
Po prawej stronie nadrukowano nazwę i logo marki, a po lewej widoczny jest datownik wskazujący dni miesiąca. Po chwili zauważymy też zupełnie nie rzucający się w oczy, dodatkowy element. Bez wydzielonej tarczy jest jeszcze w tym miejscu delikatna, eteryczna wręcz wskazówka sekundowa. Obszar na jakim pracuje to tylko skrzyżowane dwie linie. Nic więcej, bez podziałki. To ona wskazuje nam, że mechaniczne „serce” zegarka wciąż bije.
Sprężyna włosowa NivachronTM
Wspomniany wcześniej pierścień dystansowy ma nadrukowaną skalę minutową z omawianymi już kropkami luminescencyjnymi co 5, ponad indeksami godzinowymi i precyzyjną podziałką sekundową, na której „pracuje” wąska, centralna wskazówka sekundowa stopera. Tarcze, niezależnie od wersji, wyglądają atrakcyjnie. Sportowy charakter jest tonowany eleganckimi wykończeniami i rezygnacją z kontrastowych akcentów.
Sercem zegarka jest mechanizm mechaniczny z rezerwą chodu wynoszącą około 42 godziny, który jest dobrze widoczny przez dekiel wykonany ze szkła szafirowego. Mechanizm to nowoczesna jednostka z naciągiem automatycznym sprężyny napędowej, który teraz działa jeszcze bardziej efektywnie za sprawą nowej, antymagnetycznej sprężyny włosowej NivachronTM. Zastosowana w nim innowacyjna sprężyna włosowa NivachronTM zapewnia doskonałą ochronę przed wszechobecnymi we współczesnym świecie polami magnetycznymi. Mechanizm ma oznaczenie ETA C 01.211. Jego protoplastą jest Lemania 5100.
Certina DS Podium Chrono Automatic – dane techniczne, dostępność i cena
Mechanizm: mechanizm ETA C01.211 z naciągiem automatycznym, Swiss Made, wskazówka godzinowa, minutowa, mały sekundnik, datownik. Stoper: licznik 6-godzinny, 30-minutowy i 60-sekundowy. Rezerwa chodu: 42 godziny. Sprężyna włosowa NivachronTM
Koperta: polerowana/szczotkowana stal szlachetna 316L, 44 mm średnicy, 14,8 mm grubości przezroczysta, szklany dekiel. Wersja z powłoką PVD w kolorze różowego złota
Tarcza: szara, czarna lub srebrzysta, satynowana tarcza z ozdobnym szlifem słonecznym, z elementami pokrytymi powłoka PVD z różowego złota, Super-LumiNova® na indeksach i wskazówkach, datownik na godzinie 9:00
Wodoszczelność: ciśnienie do 10 barów (100 m)
Szkło: szafirowe z powłoką antyrefleksyjną od wewnątrz
Pasek: skóra cielęca w kolorze ciemnobrązowym, tłoczona na wzór skóry krokodyla, z zapięciem motylkowym lub stalowa trójrzędowa bransoleta.
Cechy szczególne: system DS (Double Security), sprężyna NivachronTM
Cena zegarka Certina DS Podium Chrono Automatic zaczyna się od 4 090 złotych.
Cena zależy od wersji kolorystycznej tarczy i koperty, oraz sposobu mocowania do nadgarstka. Model o nr referencyjnym C034.427.16.087.01 z szarą tarczą jest w dostępny właśnie w cenie 4 090 PLN, model o nr ref. C034.427.11.057.00 z matową, czarną tarczą i bransoletą ze stali szlachetnej dostępny jest w cenie 4 290 PLN, a model o nr ref. C034.427.36.037.00 z tarczą w kolorze srebrnym i kopertą pokrytą powłoką PVD w kolorze złotym w cenie 4 390 PLN.
Wszelkie nowości, recenzje zegarków oraz informacje dotyczące marki Certina znajdują się zawsze na indywidualnej podstronie marki tu – CERTINA.
Adrian Szewczyk
09:30 13.04.2021Zegarki
Certina DS Podium Chronograph Automatic
Tagi:
zegarek mechanicznyzegarki sportowezegarki męskie mechanicznezegarki szwajcarskiezegarek do pływaniazegarek do garnituruzegarki automatyczne
REKLAMA
Sięgając gwiazd - 60 lat modelu Speedmaster!
W tym roku marka Omega, a zarazem także liczne grono jej fanów z całego świata, świętuje wyjątkowy jubileusz – 60 lat kultowego modelu Speedmaster! To bezdyskusyjnie jede ...
QUIZ zegarkowy: ORIS Hölstein 1904
QUIZ zegarkowy – ORIS Hölstein 1904 Zegarmistrzostwo i pomiar czasu to nasza wspólna pasja, dlatego łącząc rozrywkę z pasją oraz wiedzą o zegarkach, przygotowaliśmy dla n ...
Zegarek sportowy - zegarki ze stoperem
Jako, że przez sport niejako automatycznie rozumiemy aktywne spędzanie czasu, nawet jeśli jest to aktywna gra… w szachy, to praktycznie w każdym zegarku sportowym powinna ...
Rekordowy rok LVMH. Wyniki segmentów grupy w 2023, w tym „zegarki i biżuteria”
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, największa na świecie grupa produkująca dobra luksusowe, w 2023 roku wypracowała zysk w wys. 22,8 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8 p ...
Zegarki inspirowane legendarnym Mercedesem Klasy G. IWC Big Pilot’s Watch AMG G 63
IWC to ceniony producent zegarków. Mi kojarzy się szczególnie z modelami typu pilot. No i dziś właśnie zaprezentujemy IWC Big Pilot, ale - tu ciekawostka – powiązany z zu ...
Nowe „piloty” Junghans - Meister Pilot Chronoscope i Meister Pilot Automatic
Wiele firm zegarmistrzowskich szczyci się zaopatrywaniem np. floty w chronometry morskie, lotnictwo w zegarki dla pilotów, czy agencje kosmiczne w zegarki, które trafiły ...
Zegarki Omega i gwiazdy podczas nagród BAFTA i SAG
Tytułowe połączenie to oczywistość i nie chodzi tylko o to, że Constellation ma gwiazdę na tarczy, ani o to, że to pierwszy zegarek, który poleciał w kosmos. Chodzi o to, ...
Zegarki i Pasja 2023: podsumowanie roku, rekordowe wyniki i top publikacje
Kolejny rok za nami. Który to już? Otóż w ubiegłorocznym podsumowaniu 2022 roku napisałem: „… wchodząc w 2023 rozpoczęliśmy już 9. rok działalności portalu!”. Tak, zgadza ...
„Olimpijskie Marzenie” – sportowy świat Omegi. Relacja ze spotkania w PKOl
Firma Omega to producent, który zaliczany jest bez wątpienia do najbardziej rozpoznawalnych firm zegarmistrzowskich na rynku, a nawet więcej - markę Omega kojarzą nie tyl ...
Zegarki z napisem “Korea made” na tarczy, czyli najciekawsze marki z Korei Południowej
W cyklu artykułów prezentowanych na portalu Zegarki i Pasja “odwiedziliśmy” do tej pory kilka krajów – m. in. Australię, Islandię i Norwegię, pokazując Wam spore grono ci ...
Zegarki i Pasja X Czasoholicy - „Zegarki przez pokolenia”
Czy pamiętasz, jakie zegarki nosili twoi dziadkowie? A zegarki, które dziś noszą twoi rodzice - czy byłyby dla ciebie szczytem marzeń i chętnie nosiłbyś/nosiłabyś taki mo ...
Orient Semi Skeleton. Jeden z hitów japońskiej marki w 4 nowych kolorach
Od dawna wiadomo, że w świecie zegarków trendy są zmienne, szczególnie jeśli związane jest to z ich wyglądem. Dokładnie to samo ma miejsce w przypadku japońskiej marki Or ...